پروژه ملی بورس اکولوژیک رونمایی شد

به گزارش دبیرخانه انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان ، آیین رونمایی از پروژه «ملی بورس اکولوژیک» ظهر امروز توسط انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان و با همکاری اتاق بازرگانی برگزار شد.

دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این برنامه با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات را از طریق مطالعات علمی و کاربردی پیش برد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در این مسیر و حوزه‌های کاربردی بسیار راهگشا هستند.

وی افزود: ایده‌ای که در آلودگی آب، خاک و هوا به عنوان طرح مطالعاتی با همکاری اتاق بازرگانی و انجمن شهرک‌های دانش بنیان شکل گرفته، «پروژه ملی بورس اکولوژیک» است که با تعداد زیادی از محققان و شرکت‌های دانش بنیان پیش می‌رود.

عدم تحلیل جامع از آلایندگی‌های چشمه‌ها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نگاه این پروژه تعامل بین دستگاه‌ها و چشمه‌های آلاینده است تا سقف آلایندگی مشخص شده بالاتر نرود و حتی تا سال‌های بعد این میزان کاهش پیدا کند و به محیط زیستی پایدار، بدون مشکل و سبز نائل شویم.

وی با بیان اینکه تحلیل جامعی از آلاینده‌های چشمه‌های اصفهان در دست نداریم، گفت: در حال حاضر اطلاعات دقیق و آنلاینی از این آلودگی‌ها موجود نیست و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند در پروژه‌هایی که به محیط زیست و شفاف شدن چشمه‌های آلاینده کمک کند، ورود کند و اولویت خود را مسائل حیاتی اصفهان مانند آب و محیط زیست قرار دهد.

حل مشکلات محیط زیستی با کمک فناوری

دکتر جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این برنامه با اشاره به حضور فعال شرکت‌های فناور در موضوعات امنیت‌غذایی، آب و محیط زیست اظهار کرد: امروزه با توجه به فعالیت شرکت‌های بسیاری در حوزه محیط‌زیست و آب، پارک تخصصی امنیت غذایی، آب و محیط‌زیست راه‌اندازی شده است که هرکدام توانمندی منحصر به فردی دارند.

وی ادامه داد: این مجموعه به عنوان چتری برای حل طرح‌های بزرگ و مسائل حیاتی تجمیع شدند و امروز نیز شاهد رونمایی از «پروژه ملی بورس اکولوژیک» بودیم که در اصفهان به صورت پایلوت انجام می‌شود و با توجه به حضور دکتر طغیانی در این رونمایی، امیدواریم هم‌افزایی بیشتری برای رفع مشکلات آب، هوا و خاک صورت گیرد.


اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان، بلوار دانشگاه صنعتی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، خیابان 12، ساختمان فراتحقیق، طبقه همکف

تلفن تماس: 03133932133

فکس : ۰۲۱۴۱۴۲۵۵۵۵ داخلی ۳۸۵۷۹

شماره همراه: 09134046840

ایمیل: info@isfahan.tech

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان‌اصفهان

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان‌اصفهان به عنوان تشکلی از فعالان اقتصادی حوزه فناوری، براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاسیس و به ثبت رسیده است.